widget

Tuesday, November 22, 2011

Krim kecantikan jadikan wanita lebih tua






KYOTO - Penyelidik Jepun mendapati wanita yang memakai produk kosmetik untuk antipenuaan sebenarnya mempercepatkan lagi kulit menjadi tua.

Penemuan itu hasil kajian saintis di Universiti Perubatan Kyoto Prefectural yang dibiayai oleh sebuah syarikat. Penyelidik menjelaskan, proses penuaan itu diakibatkan oleh bahan-bahan pengawet yang digunakan dalam kosmetik tersebut.

Mereka malah mendapati secara purata wanita lazim melakukan solekan rutin dengan menggunakan sejumlah 515 bahan kimia sintetik berbeza pada tubuh mereka setiap hari.

Kebanyakan produk di pasaran didapati berasaskan kepada bahan pembersih kediaman yang boleh dikaitkan dengan masalah kesihatan seperti alahan dan kulit sensitif.

Ia juga menyebabkan gangguan hormon, kesuburan dan barah manakala bahan paraben seperti Methylparaben mudah menjadi toksik apabila didedah kepada sinaran matahari.

Bahan popular ini yang digunakan sebagai pengawet dapat ditemui di dalam lebih 16,000 produk termasuk syampu, gel rambut, losyen badan, pelembap dan ubat gigi. - Agensi

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...