widget

Sunday, July 8, 2012

PURE MARINE COLLAGEN (Ibu kolagen)--- rm35 termasuk pos



saiz peket lebih kurang sebesar saiz kertas A4:)

berat sepeket lebih kurang 100-120 g :)



PURE MARINE COLLAGEN (Ibu kolagen Asli)

 
sepeket ---- rm35 only termasuk pos laju ke seluruh malaysia

2 peket---- rm60 only termasuk pos laju ke suluruh malaysia

10 paket--- sila request. insyallah akan bagi harga terbaik:)

20 paket--- sila request juga. harga lagi baik :)

 

Pure Marine Kolagen Yg Sedang Di Rendam *-^
Ni la bentuk PURE MARINE COLLAGEN TU.. boleh campur sunquick atau tambah RIBENA atau suka hati korang lah.. :) 



Cara Penyediaan :

1. Basuh kolagen mentah
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
3. Buang air rendaman tadi dan basuh lagi then toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus
5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais (stok untuk 4 minggu) – simpan segumpal kolagen mentah yang telah direbus tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker atau boleh makan (macam gambar di atas tu) :)

* tujuan kita rendam basuh rendam basuh tu supaya hilang rasa masin air laut.. kalo korang tahan rasa air laut, takyah rendam lama2 pon takpe.... --------> aku gurau je.. jgn la korang buat pulak ye... tapi kalo nak buat suka ati korang lah XD


Cara Pengambilan :

1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan dan sebelum masuk tidur)
2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah. 



Cara Membuat Masker :

1. Cuci muka
2. pastu sapu rata gumpalan kolagen di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci

PERHATIAN Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..

* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum dan lebih cepat! banyakkan minum air kosong.. air kosong tu paling wajib tak kira korang amik apa2 suppliment pon... tak amik suppliment pon kene minum air kosong juge :)



hokey, ni cara aku amik kolagen ni..

1- aku tak asingkan air dan ketulan kolagen tu sebab aku ni malas sikit benda2 cerewet ni XD

2-aku campur je semua masuk peti ais...

3- bila aku buat apa2 minuman, aku tambah sedikit kolagen ni dalam minuman aku... senang kan? XD


  nak order? sila kelik sini :)


tq :)

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

34 comments:

  1. PM saya tuk harga borong 10 peket dan 20 peket.
    natasya.steven@facebook.com

    ReplyDelete
  2. apa maksud Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormone?
    Yang terlalu kurus menjadi lebih kurus ka atau yang kurus mendpt berat badan yg Ideal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ku maria qoute that statement ye? sebab dah banyak kali saya bagi tapi tak jumpa pon XD

      then saya amik ibu kolagen ni untuk kesihatan secara keseluruhan.. takda sebab yang spesifik XD

      tq:)

      Delete
  3. Apa maksud Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormone?
    Yang saya tahu mengurangkan kegemukan tapi adakah Yang terlalu kurus menjadi lebih kurus ka atau yang kurus mendpt berat badan yg Idea?

    ReplyDelete
  4. x pe ke kalu collagen yg dh siap disimpan dm peti sejuk dan dh jd mcm jelly dh x diletakkan dlm peti tp sbaliknya ditakkan dlm bilik bilik biase? adakah ianya akn cair sbb sy budak asrma n asrma sy x disediakn peti sejuk..

    ReplyDelete
  5. x pe ke kalu collagen yg dh siap disimpan dlm peti sejuk dan dh jd mcm jelly diletakkan dalam bilik biase sbb sy nie budak asrama dan asrama sy x disediakn peti sejuk..adakah ianya akn cair?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidayah,

      saya tak rekomen tak simpan dalam peti ais sebab takot basi..lagipon ibu kolagen ni takde pengawet..

      erm... saya tak tau cara ni ok ke tak.. tapi saya tak pernah buat pon..cuma bermain kat pikiran je..

      awak amik sikit ibu kolagen yang kering tu, basuh jap, pastu rendam dengan air panas.. pastu campur la dengan apa2 air minum awak (milo/susu/coklat ddl)..:)

      tq:)



      tak sure la jadi ke tak ye.. hehe XD

      Delete
  6. salam dik, akk nak beli pure collagen ni.sepeket je dulu. no akaun nak banik in. urgent.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://aidawahab.blogspot.com/2012/07/pure-marine-collagen-ibu-kolagen-rm45.html

      pergi ke link tu and isi order form.

      tq:)

      Delete
  7. Nak tnya..kene amik sehari bape kali?

    ReplyDelete
  8. Salam.

    Nk tnya..sehari bape kali kene amik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde dos yang tepat.. bergantung kepada pengguna nak minum berapa banyak kali:)

      biasanya saya akan minum ibu kolagen ni bila saya buat minuman panas :)

      Delete
  9. saya nak order..tapi g kat klik di atas tak dpt...so tolong email saya camne nak order di norhaslindailias@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  10. saya nak order ibu kolagen...tapi takleh nak klik kat atas...leh tolong email cara2 nak order ke alamat email saya norhaslindailias@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  11. http://aidawahab.blogspot.com/2012/07/pure-marine-collagen-ibu-kolagen-rm45.html

    tq

    ReplyDelete
  12. Kalo 20paket rega brp buleh bg...

    ReplyDelete
  13. Kalo 20paket rega brp buleh bg...

    ReplyDelete
  14. to alina.

    iAllah boleh..

    10 peket--- rm250, ada free 4 peket... pos laju free ke seluruh malaysia..

    20 peket, rm250 x 2 = rm500

    jumlah peket yang dapat--- 28 peket
    jumlah bayaran------------rm500

    pos laju free juga ke seluruh malaysia..
    please pergi ke link ni untuk isi order form http://aidawahab.blogspot.com/2012/07/pure-marine-collagen-ibu-kolagen-rm45.html

    atau contact saya at aidawahab@hotmail.com.

    tq:)


    ReplyDelete
  15. Murah juga ye harga akak jual ... nanti saya dah habis stok, ambil kat akak pula la ye... :)

    www.belogshop.com

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah.. kalo dapat murah, murah la saya jual.. kalo kosnya besar, mahal la jual..:)

    see nov deals here --> http://aidawahab.blogspot.com/2012/10/november-deals-beli-10-pek-ibu-kolagen.html

    tq XD

    ReplyDelete
  17. Salam kak nk tanya.. Yg ni gred berapa yer???

    ReplyDelete
  18. Salam kak nak tanya.. Yg ni gred brapa yerr?

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde gred2.. ;p
      nak order, pergi sini http://aidawahab.blogspot.com/2012/09/pure-marine-collagen-ibu-kolagen-asli.html dan isi order form ya. tq :)

      Delete
  19. sis..nk tnya..klu da masak,letak dlm bekas besar tp nk tggu dia sjuk lama..so sy trtidur..esok tghri baru msok dlm peti..busuk x sis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya boleh je.
      1 pek saya masak 2 kali sebab nk jimat ruang peti ais.
      bila dah siap masak, saya masukkan dalam bekas2 kecil, senang nk susun dalam peti dan boleh budget sebekas tu tahan berapa lama

      tq:)

      Delete
    2. malaysia ;p
      segala urusan menggunakan pos laju 100%.

      tq:)

      Delete
  20. salam tumpang iklan...sye ade menjual vitamin c 1000mg pahang pharmacy..berminat bole sms saye 0172690823...dibuka untk dropship juga

    ReplyDelete
  21. salam tumpang iklan...sye ade menjual vitamin c 1000mg pahang pharmacy..berminat bole sms saye 0172690823...dibuka untk dropship juga

    ReplyDelete
  22. kalau sya ambik 1kg punya, brp harga include postage?

    ReplyDelete
  23. to admin, rm200 untuk 18 peket, pos laju free ke seluruh malaysia.
    boleh cek kat sini : http://aidawahab.blogspot.com/2013/02/promo-ibu-kolagen-sepanjang-bulan-feb.html

    nk lagi jimat, beli yang unpack dan kena pack sendiri lah nnt ;p

    yang unpack, boleh cek kat sini : http://aidawahab.blogspot.com/2013/02/borong-ibu-kolagenpure-marine.html

    tq:)
    aida

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...