widget

Monday, August 15, 2011

seorang budak berusaha untuk membiayai kos rawatan kanser


Berkat kreativitinya, seorang budak 5 tahun berjaya membiayai sendiri perubatan kanser yang dideritanya. Hanya dengan menjual lukisan raksasa khayalannya sendiri, Dia tidak perlu menggantungkan diri pada belas kasihan para penderma. Pada 13 September 2010, kanak-kanak bernama Aidan Reen ini didiagnosis mengidap acute lymphoblastic leukaemia yakni sejenis kanser ganas yang menyerang sumsum tulang belakang. Meskipun peluang untuk sembuh hanya 90 persen, terapinya sangat sulit dan perlu kos yang banyak.

Aidan kanak-kanak yang baru berusia 5 tahun ini melukis untuk biaya perubatan kanser yang dideritanya.   Diagnosis itu langsung membuat orangtuanya, Katie dan Wiley Reed gelabah kerana keduanya hanyalah keluarga sederhana yang tinggal di Kansas City.

Mujurlah selama ini Aidan mempunyai hobi melukis dan bakat itu diketahui oleh Mandi Ostein, kakak perempuan Aidan. Mandi yang berusia 26 tahun lantas berfikir untuk memanfaatkan hobi Aidan agar tidak terlalu bergantung pada belas kasihan para penderma.

Salah satu lukisan karya Aidan yang dijual untuk perubatan sakit kansernya
Akhirnya sejak saat itu, Aidan makin produktif menggambar dan hampir semua gambar yang ia lukis adalah gambar raksasa.



Antara hasil lukisan Aidan
Menurut pengakuannya sendiri, Aidan agak obses kepada objek yang seram dan menakutkan.

Pada awalnya Mandi memang hanya ingin mencari wang tambahan untuk membiayai kos perubatan, namun siapa sangka hasil penjualan gambar lukisan Aidan justru boleh menampung seluruh biaya perubatan. Dari sekitar 3,000 gambar yang dijual, ia berjaya mengumpulkan US$ 30.000 .

Berkat usahanya itu, proses terapi berjalan tanpa hambatan dan kini keadaan Aidan sudah jauh lebih baik.


note : hidup selagi boleh, usaha selagi mampu

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...