widget

Tuesday, October 18, 2011

Masyarakat berketurunan Cina pening kerana amah


TINDAKAN Kemboja membekukan penghantaran orang gaji ke Malaysia bakal mencetuskan masalah dalam keluarga masyarakat Cina. – Gambar hiasan


Kira-kira 36,000 keluarga berketurunan Cina di negara ini bakal berdepan masalah untuk mendapatkan pembantu rumah dari Kemboja berikutan tindakan pemerintah negara itu membekukan penghantaran rakyat mereka untuk bekerja di negara ini.

Ketika mendedahkan perkara tersebut, Timbalan Pengerusi Persatuan Agensi Pembantu-pembantu Asing Malaysia (PAPA), Foo Yong Hooi (gambar kecil) berkata, kerajaan perlu mengatasi masalah tersebut memandangkan tidak semua keluarga berketurunan Cina mampu menggaji pembantu rumah dari Filipina.

Beliau berkata, ketika ini majikan terpaksa membayar upah AS$400 (RM1,300---punya mahal!!!) jika mahu mengambil pembantu rumah dari Filipina yang pandai berbahasa Inggeris berbanding pembantu rumah dari Kemboja yang dibayar upah sekitar RM500 sebulan.

“Sebenarnya masyarakat berketurunan Cina selesa jika rakyat Kemboja menjadi orang gaji kerana mereka memiliki sikap patuh kepada arahan majikan,’’ katanya.

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...