widget

Tuesday, December 27, 2011

penyakit-penyakit pelik

1. Progeria



Penyakit dimana seseorang tu akan nampak lebih tua dari umur dia yang sebenar. Berpunca daripada kejanggalan genetik yang ekstrem. macam pernah terbaca pasal penyakit ni dulu-dulu... orang cakap penyakit 'chicken little'.


2. Tree Bark Skin Disorder


Juga dikenali sebagai 'Epidermodysplasia Verruciformis'. Berpunca daripada virus human papilloma (HPV) yang tersebar di luar kawalan. Kes paling popular adalah kes Dede Koswara, warga Indonesia yang digelar 'Tree Men'.


3. Lion Face Syndrome.


Dikenali sebagai 'Leontiasis ossea'. Berpunca daripada pertumbuhan luar biasa pada wajah dan tengkorak.


4. Porphyria - The Vampire Disease.


Berpunca daripada komplikasi neurologi atau masalah kulit (atau kedua-dua nya sekali)..


5. Werewolf Syndrome.


Dikenali sebagai 'Hypertrichosis' atau Ambras Syndrome. Berpunca daripada mutasi genetik dan boleh terjadi sejak lahir atau selepas dari itu. banyak kes macam ni dilaporkan..


6. Proteus Syndrome.


Dikenali sebagai Wiedemann's Syndrome dan berpunca daripada mosaicism genetik. Menyebabkan pertumbuhan kulit yang cepat dan perkembangan tulang atipikal, serta diiringi tumor lebih setengah badan..


7. Neurofibromatosis


Berpunca daripada warisan genetik di mana tisu saraf tumbuh menjadi tumor yang boleh menyebabkan kerosakan yang serius disebabkan pemampatan saraf dan tisu-tisu lain.


8. Polydactylism


Dikenali sebagai 'Hyperdactyly'. Berpunca daripada kejanggalan genetik yang menyebabkan pertumbuhan jari-jemari yang berganda bilangan.


9. Lamrey Disease.


Berpunca daripada jangkitan parasit yang tinggal di dalam air dan sering ditemui pada ikan. pergh... ngeri tengok


10. Elephantiasis.


Berpunca daripada penyakit atau podoconiosis yang menyebabkan penebalan kulit dan tisu asas, terutamanya di bahagian kaki dan alat kelamin lelaki.


11. Argyria


Berpunca daripada pendedahan melampau kepada bahan sebatian perak, habuk perak atau perak. Gejala yang paling teruk boleh menyebabkan kulit menjadi biru atau berwarna biru-kelabu.


12. Trichotillomania


Berpunca daripada gangguan tekanan selepas trauma atau stress yang meyebabkan seseorang itu sering menarik rambut nya sendiri dan membawa kepada keguguran rambut yang ketara. Merupakan penyakit kronik dan sukar diubati.


13. Cushing Syndrome


Berpunca daripada gangguan hormon yang disebabkan oleh tahap kortisol yang tinggi dalam darah. Kesan penyakit ini adalah berat badan penghidap akan meningkat, terutamanya pada bahagian badan dan muka.


14. Necrotising Fascilitis


Dikenali sebagai flesh-eating disease (bakteria pemakan daging). Merupakan penyakit yang jarang berlaku pada lapisan kulit dan tisu, mudah merebak pada kulit muka dan tisu-tisu bahagian badan yang lain.


15. Fibrodisplasia Ossificanns Progressiva.


Berpunca daripada penyakit genetik yang menyerang tisu penghubung. Dalam banyak kes, kecederaan boleh menyebabkan sendi menjadi kekal seperti itu. Pemulihan hanya boleh dilakukan dengan menjalani pembedahan tulang belakang.

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...