widget

Tuesday, July 31, 2012

cara goreng ikan bilis dengan rangup

aku biasanya sangat bermasalah kalo goreng ikan bilis, kompom tak rangup! :(
http://i140.photobucket.com/albums/r18/tintin2828/IMG_2406copy.jpg
tapi beberapa ari ni aku discover cara2 nak bagi ikan bilis tu rangup.. sangat2 rangup even basuh sebelum goreng.. 


sesetengah orang tak basuh pon ikan bilis, takot tak rangup nnt katanya----> pengotor! yek




cara2nya:


1- basuh ikan bilis. basuh kejap dah le, toksah rendam lama2 nnt hilang rasa masin ikan bilis tu.


2- toskan


3- panaskan minyak dengan api besar


4- bila nampak minyak dah panas, ada asap2 sikit, masukkan ikan bilis... please take note ya, jangan kecilkan api.. biar api tu besar.


5- lepas seminit dua atau apabila korang nampak ikan bilis ada kuning2 sikit, kecilkan api dan gorang sampai masak


6- kompom rangup


---> aku dah makin pandai masak.. muahhahha-----> woi, orang lain dah lama tau! haha


 sekian, terima kasih XD



gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

4 comments:

  1. ye....sgt betul tu...dh buat dh...hehehehh...rangup gilerrr....makan dengan nasi panas esp. nasi lemak....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...