widget

Sunday, September 16, 2012

cara paling mudah halau nyamuk!

aku duk cari cara2 nak halau nyamuk sebab tiap2 malam tido aku terganggu, asal terbangun je takdenya perkataan baik keluar dari mulut aku... hangin betoll.... dah la dalam ramai2 orang, aku paling cepat kena gigit nyamuk.,.. ntah apa ada dalam darah aku ni sampai nyamuk suka... meh kita tengok cara2 nak halau nyamuk dengan mudah kat bawah ni.
http://iluvsuperstore.com/sunlight.jpg
1. Cecair pencuci pinggan – Masukkan ke dalam mangkuk, dan letakkan berhampiran tempat kita duduk, nyamuk akan tertarik dengan baunya (?), dan melekat di mangkuk itu.
 http://images.wikia.com/transformers/images/d/d3/Mountain_Dew.jpg
2. Air berkarbonat Mountain Dew yang dicampur dengan sedikit cecair pencuci pinggan – Masukkan campuran kedua-duanya di dalam bekas dan letakkan berhampiran anda. Mungkin cecair pencuci pinggan turut memainkan peranan besar di sini (seperti tips pertama)
 http://aliensandangels.files.wordpress.com/2012/02/dream-bubble.jpg
3. Buih sabun (yang dimasukkan dalam pistol atau senapang sabun budak-budak tu!) – Fun way of getting rid of the mozzies! Cara ini dikatakan agak berkesan (sekali lagi, sabun berperanan penting di sini…)
 http://farm4.static.flickr.com/3653/3292701426_32cf7f10e4.jpg
4. Daun kucai – Potong daun kucai dan taburkan di sekitar tempat kita duduk. Nyamuk benci bau daun kucai, dan dipercayai akan menjauhinya.
 http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01237/mouthwash_1237355c.jpg
5. Cecair pencuci mulut – Ya, cucian mulut (mouthwash) seperti Listerine, Plax ataupun mana-mana jenama boleh dicampurkan dengan sedikit air dan semburkan di badan…Selain badan berbau wangi ‘minty’, nyamuk pun lari juga…
 http://2.bp.blogspot.com/-k-OLiAGmp6E/TyPysPm3cvI/AAAAAAAAE8U/s2NJhCF6cuY/s1600/Garlic+bulbs.jpg
6. Bawang putih – Tips yang ini mungkin ada yang suka, ada yang tidak suka. Makan bawang putih ataupun masakan yang banyak kandungan bawang putih akan menyebabkan nyamuk lari meninggalkan anda, begitu juga dengan Vampire dan juga orang di sekeliling anda! Hahaha

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...