widget

Wednesday, June 20, 2012

masalah keputihan pada wanita

Penyebab keputihan wanita adalah kerana jangkitan kulat candida dan bakteria yang berlebihan. Faktor pemakanan antara punca yang menyebabkan kulat berlebihan pada vagina anda.


Pengambilan makanan yang manis (tinggi kandungan gula) boleh menyebabkan keputihan. Contohnya macam kuih donut dan gula-gula getah.
Jadi, anda perlulah mengurangkan pengambilan makanan yang manis-manis lepas ini. Itupun jika anda serius untuk mencegah keputihan.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwQzVxDnpAwLuM-kvdLo6KWC9qY8bel9RGSbKUHRpH0C845SocOsFuUw3GAdHTuAK8PlSCzK9XuYqjFrKMJmJqQOq5iC3z995FCD8yu7EdgVgWp_ajmfJFkKmD9UIjiy_hs75aWdfpXz4/s1600/2944603680_e157c308f5.jpg
big apple donut ni sangat sedap kan? dan tentunya ramai wanita di luar sana yang suka makan :D



Selain itu, ada beberapa jenis buah-buahan yang menyumbang kepada keputihan. Iaitu nanas, sengkuang dan timun. Ini bukan bermakna anda tak boleh makan langsung. Cuma kurangkan kadar pengambilannya. Boleh, kan?


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjm7BH8pl7X4XEXyBtLGEwhxRAtR04VyTIrZQXiM-745Xni0tnRkuCybOpSPntWxW_vhRrWLJvbhGYvhtAqKIByJHe3kixGVrK1lPOQ0AZ5cfkk-ITB-Tad0VNxXZaR0jvhwmeJBueNd_Q/s1600/Nenas.jpg


Ataupun satu lagi cara, anda makanlah nanas dan buah-buahan lain 30 minit sebelum makan nasi. Sama ada waktu tengahari mahupun malam. Itu saja.


Terdapat cara tambahan untuk mencegah keputihan wanita. Antaranya;


~ Pastikan bahagian dalam celah peha anda dibersihkan dengan sempurna. lepas kencing berak tu, lapla dulu dengan tisu sebelum anda pakai sepender anda..Jika tidak, warna kulit bahagian dalam akan bertambah gelap.


~ Penggunaan tuala wanita dan panty liner boleh mengundang kehadiran kulat. Jadi, pastikan anda sentiasa menjaga kebersihan alat sulit memasing.


~ Elakkan memakai seluar dalam yang terlalu ketat serta diperbuat daripada kain nilon.


~ Kurangkan kekerapan pengambilan ubat antibiotik.


~ Jika boleh, hindari pengambilan pil perancang keluarga.

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

1 comment:

  1. Keputihan Wanita: Kami ada penyelesaiannya...http://hzmarketing-bio.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...