widget

Saturday, October 8, 2011

Kopi dapat pelihara fungsi otak




MINUMAN kopi lazimnya menjadi menu utama sarapan pagi.



WASHINGTON DC - Tabiat gemar meminum kopi mampu mengurangkan risiko mudah lupa atau nyanyuk kerana kajian terbaru mendapati ia dapat menghalang kolestrol perosak daripada memberi implikasi buruk kepada tubuh badan manusia.

Penemuan menarik oleh sekumpulan pakar dari Universiti Utara Dakota yang dimuatkan dalam jurnal Neuroinflammation mendedahkan, minuman popular itu juga mempunyai kaitan dalam mengurangkan risiko penyakit Alzheimer.

Ketua pengkaji, Dr. Jonathan Geiger berkata, terdapat perbezaan ketara antara arnab makmal yang diberi diet makanan dengan arnab yang diberi makan kafein dan bukti tersebut jelas menunjukkan kebaikan khasiat kopi.

Penghalang darah otak melindungi sistem saraf daripada bahan kimia berpotensi di sekitar salur darah. Kafein memecahkan kolestrol pada bahagian darah otak menghalangnya bocor akibat saluran darah mampat.

Jelasnya lagi kajian dilakukan dengan nisbah sehari secawan kopi kepada arnab. Selepas 12 minggu tahap kolestrol arnab yang diberi kafein lebih baik berbanding tidak diberi kafein. - Agensi

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...