widget

Monday, December 19, 2011

Cinta sejati terbukti kekal

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3c42DgdMPJwYpIQCn7GoMzukv_0_fSHZl1xbb-TnW8-O2rTDFX6rzh__bif-6khIvGWq0ni4nsbS_wseugLwBXA50vgx9RE-nLQXldvZ6LGk0G611TQPUKx6SR95527zEUAFmlCzrU99R/s1600/love.jpg

NEW YORK - Sekumpulan saintis yang mengkaji otak manusia mendapati ungkapan popular bahawa cinta sejati tidak luput ditelan masa adalah benar.

Saintis-saintis Universiti Rutgers dari New Jersey, Amerika Syarikat (AS) yang menganalisis otak sejumlah pasangan suami isteri yang hidup bersama lebih dua dekad, mendapati perasaan saling menyayangi masih wujud sama seperti ketika mereka sedang hangat bercinta.

Kajian itu melibatkan 17 lelaki dan wanita yang mengaku cinta mereka masih membara selepas lebih dua dekad mendirikan rumah tangga. 

Kumpulan penyelidik itu yang merakamkan gambar imbasan otak pasangan tersebut mendapati ia menyamai imbasan yang dirakam daripada pasangan yang jatuh cinta dalam tempoh 12 bulan.
 http://www.malaysmart.com/wp-content/uploads/2011/01/tiz-tak-salahkan-masyarakat.jpeg
Dalam kedua-dua imbasan itu, bahagian otak yang bertanggungjawab mengenai percintaan dan rasa bahagia manusia, iaitu di kawasan ventral tegmental didapati bersinar-sinar.

"Jika anda bertanya di seluruh dunia sama ada cinta romantis akan berkekalan, mereka mungkin akan menyatakan tidak. Namun kami berjaya membuktikan bahawa mereka silap," kata seorang penyelidik itu, Dr. Helen Fisher. - Agensi

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...