widget

Wednesday, December 28, 2011

kambing biri-biri yang perasan jadi anjing... kui kui


Jack adalah nama seekor kambing biri-biri yang berusia enam bulan begitu yakin yang dia adalah seekor anak anjing peliharaan dimana dia berkebolehan menggonggong kayu, melompat ke atas dengan kaki belakang dan juga cuba menyalak.

Ladang di Market Drayton, Shropshire, di mana Jack telah dibesarkan, dimiliki oleh Alison Sinstadt dan rakannya Simon. Mereka mula menyedari kambingya bertingkah laku seperti anjing sejak ia menjalin persahabatan dengan sepasangan anjing.




Jack tidak mengenali kambing biri-biri sebagai jenisnya sendiri kerana dia cuba mengembala sekumpulan kambing biri-biri semasa ia berada di padang bersama kumpulan kambing biri-biri tersebut.




 Persahabatan antara Jack dan anjing spesis Springer Spaniel adalah punca utama yang menyebabkan terjadinya ciri-ciri baru kambing biri-biri itu. Sehinggakan, mereka menemani satu sama lain di sepanjang terusan semasa berjalan  "anjing" dan berkongsi kotak tidur yang sama.


"Ia membuat bunyi yang aneh iaitu separuh mengembek dan separuh menyalak yang didapati lucu oleh semua orang", kata Alison.

"Ia dilahirkan satu daripada tiga anak-anak kambing biri-biri, yang mana ia adalah lain dari yang lain. Ia sangat kecil dan kami memutuskan untuk membawa dia ke dalam rumah dan memaksa ia minum susu." jelas Alison.

"Ia fikir ia anjing, tetapi ia tidak makan makanan anjing. Ia adalah sebahagian daripada keluarga kami sekarang. Kami tidak mahu ia berakhir sebagai Lamb Chop." kata Alison lagi.

Jack bukanlah satunya kambing di Britain yang dibesarkan dengan cara anak anjing peliharaan. Pada tahun 2006, Welshman Emlyn Roberts telah mengajar haiwan kesayangan beliau, Rolo yang juga seekor kambing biri-biri dengan trik anjing. Rolo membesar bersama anjing spesis collies selama lima tahun. Ia berlumba untuk menjadi sheepdogs. Rolo belajar melompat melalui gelung dan meningkatkan kemahiran penggembala itik.

crdt-majalah biar betol

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...