widget

Sunday, February 5, 2012

maksud 'i' Pada iPod, iPhone dan iPad etc

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXm-2QLEoShCtPLdPCl-ZJccc28VsixMulBGaSrJaO35i-D-Jvhjc0q2v_IRaZLKLKkLDwe_cLcFR3zAJYY3KVPNBsfBBqFSQWnl5w-yOStxuCbxAWh3GUN2m9EWZg-2JQNT_eGr7grGrF/s1600/imac-ipod-iphone-ipad-ibroke-nate-beeler-living-the-ilife.jpg
Apple mencipta jenama produk 'i' yang boleh dikatakan tak berkaitan dengan fungsi dan reka bentuk. Pasti anda tertanya-tanya apa ertinya?

Ketika Apple mengeluarkan debut produk 'i' pertamanya, iMac, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Apple Steve Jobs berkata, "
bla bla ( aku tak paham bahasa yang digunakan... )"..

Jadi, 'i' mewakili internet dan 'Mac' mewakili Macintosh. Internet merupakan kata yang paling sering dikira diwakili 'i​​'. Namun, internet bukanlah satu-satunya erti 'i​​' yang dimaksudkan Jobs.

Selain internet, 'i' juga bererti individual, merujuk pada sifat alami personal komputer. Arahan, komputer juga dimaksudkan untuk tujuan pendidikan serta maklumat dan inspirasi.

Sejak debut iMac pada 1998, Apple mula mencipta beberapa rancangan serupa produk pengguna lain menggunakan 'i,' termasuk iPod, iPhone dan iPad.


oh ya, baru-baru aku kena jawab exam... soalan- nama tablet yang keluarkan oleh MIMOS.. adeh, aku takleh jawab... 

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...