widget

Monday, June 11, 2012

tips jimat

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdCTwXbbczxvAuL9kuWNJX4WmrQlpocc2QST3hD9Lvj8KodLb7TbKp_PAYGoZH_eTGTdgHIDheBx70nu6QT-G3OSDAeGlZXEPO2Wkg1WwrB7LbwCVtYMuGzQvmY-AgetgcDvkXLayPB2s0/s1600/salary.jpg

1. Beli barang makanan secara pukal seperti gula, susu tin, atau sardine. Barang bukan makanan juga boleh dibeli secara pukal seperti tisu, axion dan sebagainya. Tetapi anda haruslah bijak memilih. Belilah barangan yang boleh disimpan dalam jangkamasa yang lama dan mempunyai tawaran harga yang menarik jika dibeli secara pukal.

2. Sesetengah pusat membeli-belah seperti Tesco menawarkan kupon bagi sesuatu produk atau promosi. Lebih baik guna dari dibuang sahaja.

3. Jika anda ingin membeli sesuatu produk, contohnya susu tin, jangan terlalu berkira tentang jenama tetapi belilah jenama yang menawarkan harga yang berpatutan dan selesa dengan bajet anda.

4. Jika rumah anda mempunyai laman atau ruang untuk bercucuk tanam, lebih baik anda berjimat cermat dengan menanam sayuran sendiri seperti serai, cili, bawang (daun bawang), pokok kari (daun kari), pandan dan sebagainya.

5. Membeli air mineral sekali sekala tidak mengapa, tetapi jika setiap kali anda mahu minum di luar dan membeli air mineral di kedai, adalah tidak menjimatkan. Lebih jimat anda membawa botol air anda sendiri dari rumah.

6. Jika anda ingin lebih berjimat, bawalah bekal anda sendiri dari rumah. Setiap kali waktu makan, anda tidak perlu keluar makan di kedai yang sudah tentunya adakalanya mahal.

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...