widget

Saturday, September 24, 2011

budak jadi mekanik



Dia terlalu kecil untuk melakukan pekerjaan berat di bengkel bapa saudaranya, tapi hal itu tidak membuatnya berhenti, seorang kanak-kanak berusia 10 tahun Wang Junjie terpaksa menjadi tukang tukar tayar lori selepas keluar dari sekolah. Wang Junjie tinggal di Negeri Guizhou dan melakukan ini kerana keadaan keluarganya yang tidak mampu untuk menyekolahkannya.



Melihat usianya belumlah pantas jika budak usia 10 tahun yang masih kecil ini harus membongkar tayar sebuah trak untuk ditukar, selain faktor usia faktor kemanusiaan pun rasanya sangatlah kurang, kerana seperti halnya budak seusianya masih harus menuntut pendidikan di sekolah untuk masa depan mereka.




Mungkin nasib Wang Junjie nama budak itu tidak semujurteman-temannya yang lain, Wang adalah putus sekolah yang diakibatkan faktor ekonomi dan alasan sekolahnya yang mengeluarkannya kerana hasil akademik pelajaran yang kurang. 




Hasil daripada kerja tersebut Wang berjaya mengumpulkan sejumlah wang untuk dirinya  kembali mendaftar ke sekolah, akan tetapi pihak sekolah tidak melupakan tentang nilai akademik sebelumnya yang sangat buruk. 

Didalam kelas Wang ditempatkan oleh gurunya di barisan belakang sehingga susah melihat papan tulis, dengan tubuh lebih pendek berbanding teman-teman sekelasnya. Wang tetap impikan dia ke sekolah dan boleh belajar kembali seperti rakan-rakan seusianya. 



gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...