widget

Tuesday, December 13, 2011

alat pencegah buasir- rm2000 untuk sekali pakai



ALAT seperti senapang ini adalah antara kaedah mengurangkan derita pesakit buasir, namun kosnya RM2,000 sebuah mungkin tidak mampu ditanggung semua orang.



Tahukah anda, tabiat membuang air besar secara mencangkung selain mengambil masa yang lama ketika membuang air besar merupakan antara faktor menyebabkan seseorang menghidap penyakit buasir.

Menurut pakar bedah kolorektal dari sebuah hospital di Vietnam, Hau Van Nguyen, kebanyakan pesakit buasir atau haemorrhoid yang dirawat terdiri daripada kalangan mereka yang mempunyai kedua-dua tabiat itu.
"Ini menyebabkan warga kota tidak ramai menghidap buasir seperti penduduk di pedalaman kerana mereka lebih banyak menggunakan tandas duduk,'' katanya ketika ditemui pada Persidangan Kolerektal Malaysia ke-6 di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) semalam.
Pengerusi Persatuan Pakar Bedah Kolorektal Malaysia, Dr. Akhtar Qureshi turut bersetuju apabila berkata, penyebab utama buasir adalah tabiat membuang air besar terlalu lama.
"Ia menyebabkan tisu otot membengkak, berdarah dan terkeluar dari dubur,'' katanya.
Katanya, kini terdapat kaedah baru menggantikan kaedah konvensional iaitu Procedure for Prolapse and Haemorrhoids (PPH) yang boleh mengurangkan kesakitan semasa dan selepas pembedahan buasir.
"Pembedahan melalui cara ini adalah atas pilihan pesakit kerana kos alat yang digunakan iaitu RM2,000 setiap satu dan hanya sekali pakai sahaja.
"Ia bukan sahaja boleh mengurangkan kesakitan tetapi juga boleh mempercepatkan waktu pemulihan dan boleh kembali kepada aktiviti harian dalam masa kurang dari seminggu,'' katanya.
pssst- tiba-tiba terbayang orang kena liwat ngan alat pencegah buasir tu.. eawwwwwwww

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...