widget

Thursday, September 29, 2011

Mandul sebab seks bebas























LONDON - Seorang remaja di Britain yang berhasrat mahu berkahwin didapati mandul kerana dia mendapat jangkitan akibat seks bebas, lapor sebuah akhbar semalam.

Remaja itu, Lizzie Steele, 19, (gambar) dari Somerset dipercayai mengalami jangkitan bakteria chlamydia yang lazimnya dialami oleh wanita berumur 30-an.

Remaja itu disahkan mengalami penyakit itu yang menyebabkan dia mandul pada usia muda.

"Saya mengaku pernah mengadakan hubungan kelamin secara rambang dengan seorang lelaki yang baru ditemui di Pulau Ibiza, Sepanyol ketika bercuti tahun lalu," katanya.

Kondom dipakai lelaki itu terkoyak dan setelah pulang ke Britain, Lizzie menjalani pemeriksaan di sebuah klinik kesihatan seks yang mengesahkan dia mengalami jangkitan chlamydia.

Remaja itu dijangka berkahwin dengan tunangnya, Oliver, 29, seorang jurutera mekanikal yang melamarnya selepas enam bulan mereka berkenalan.

Ketua Perubatan Reproduktif di Hospital St George, London, Dr. Geeta Nargund berkata, penurunan kesuburan kini turut melanda wanita pada usia 20-an.

"Sebelum ini, kemandulan disebabkan faktor gaya hidup seperti merokok, terlalu gemuk atau kurus dan sekarang melibatkan wanita yang membuat seks tanpa perlindungan," katanya. - Agensi

gelang kristal rm5!!

gambar cara pakai masker vagina :)

ibu kolagen asli (pure marine collagen)

cara masukkan pengantin dara dalam vagina


kalo suka sila share :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...